Haberler İnsan Hakları Kültür Sanat Uncategorized

Bülent Aydın: Çiğdem’ler var oldukça kötülük kazanamaz!

Çiğdem adını Şişli Meydanında katledilen kızdan aldı. Zulme karşı direnişi, 12 Eylül karanlığında anne kucağında Mamak ziyaretçisi olarak, tükenmeyen umudu Cumartesi Anneleri’nin yoldaşı olarak, adalet arayışını Hrant’ın Arkadaşı olarak yaşadı. Çalıştı, öğrendi, üretti. Umudu hiç eksilmedi. Kim zor durumdaysa yanında oldu. Paylaşmayla, dayanışmayla çoğaldı. Gözlerindeki tükenmeyen ışıkla etrafını ısıttı. Su gibi berrak, süt gibi aktır. Alnı açıktır. Erdemli her insanın yapması gerekeni yaptı. Kendini mahkum etmeye çalışanların gözlerine bakarak savunmasını yaptı. Hepimizin hakkını hukukunu savundu. Ona kefilim. Sonuna kadar yanındayım.

İyi ki Çiğdem’ler var. Çiğdem’ler var oldukça kötülük kazanamaz.

Bülent Aydın

Gezi Parkı davası | Çiğdem Mater: Bu iddianame hayatın sinemadan daha kurgu olduğunun göstergesidir!

Çiğdem Mater Utku sinema yapımcısı ve gazetecidir. Seren Yüce’nin yönettiği 2010 yapımı Yeni Sinemacılar filmi Çoğunluk’ta yardımcı yapımcı, Kaan Müjdeci filmi 2014 yapımı Sivas’ta ortak yapımcı olarak yer aldı, Ahu Öztürk’ün yönettiği 2015 yapımı Toz Bezi’nin yapımcılığını yaptı. Kadın Kalbi ve Son Adım filmlerinin yapımcılığını Kara ve Çarpık Ev filminin ortak yapımcılığını yürütmektedir. 2009’dan bu yana Anadolu Kültür’e danışman olarak destek veriyor ve Ermenistan Türkiye Sinema Platformu’nun koordinatörlüğünü yürütüyor. Mater uzun metraj film ve belgesellerde yapımcı olarak yer alıyor, aynı zamanda çekimleri Türkiye’de gerçekleştirilen aralarında Ai Weiwei imzalı İnsan Seli belgeselinin ve Mohamed Ben Attia’nın yönettiği Weldi filminin de bulunduğu uluslararası projelerde yürütücü yapımcılık yapıyor.

Bunlar da hoşunuza gidebilir...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir